Over House4SriLanka

Stichting House4SriLanka is 15 februari 2019 opgericht. Het is een Nederlandse stichting uit de Hoeksche Waard die, met lokale mensen in Sri Lanka, voor de allerarmsten een fatsoenlijk huis wil laten bouwen.

‘Ieder mens heeft recht op een fatsoenlijk dak boven zijn hoofd’.

Wij werken samen met twee lokale partners, Amith Kumara en Suranga Weerawarna. Zij kennen als geen ander de situatie en de gebruiken op Sri Lanka. Daarnaast weten zij de mensen te wonen die arm zijn en waarom zij in armoede leven.

Zij kunnen op efficiënte wijze hulpaanvragen ontvangen, beoordelen en daarna de bouw van de huizen begeleiden. In het zuiden van Sri Lanka, in de buurt van Galle, wonen veel mensen zonder deugdelijke woning waardoor er dringend behoefte is aan goed onderdak voor de armste mensen in deze regio.

Henk Snijders en John Heesters zullen, als het weer mogelijk is regelmatig aanwezig zijn in Sri Lanka om het huizenbouwproject te begeleiden. Als wij niet naar Sri Lanka mogen reizen dan zal Amith Kumara de huizenbouw begeleiden. Wij hebben bijna dagelijks contact met hem via Whatsapp en kunnen de bouw middels foto’s volgen.

!cid_ii_kje93hn60.png