Zuid - Beijerland huis

Visie

Omdat "Ieder mens op de wereld heeft recht op een fatsoenlijk dak boven zijn  hoofd" zijn we begin december gestart met het werven van donaties bij bedrijven/winkels in Zuid-Beijerland  om een goed huis te bouwen voor de familie Chandrika in Unawatuna Sri Lanka. het zgn. Zuid-Beijerland's huis. Om dit huis te kunnen bouwen is er € 7.500,- nodig en dat hebben we net voor het nieuwe jaar bij elkaar. Hiernaast staan, in alphabetische volgorde, de bedrijven en winkels die meedoen. Alle sponsoren hartelijk dank voor de medewerking om dit project tot een succes te maken.

Voor wie gaan wij het Zuid-Beijerland's huis bouwen.

Voor de familie Chandrika die in Unawatuna in het zuiden van Sri Lanka woont in de buurt van Galle. In Sri Lanka is het gebruikelijk dat je ouders bij de kinderen inwonen en daarom woont grootmoeder Piyaseeli 72 jaar in bij haar dochter Chandrika 52 jaar en beide zijn weduwen. Verder wonen er de kinderen Sameera Lakshan 15 jaar en Asha Sewwandi 27 jaar die getrouwd is met Jagath Chandimal 36 jaar en zij hebben één kind van 2 jaar oud. De schoonzoon Jagath Chandimal heeft als enige werk als helper bij een aannemer en verdient ongeveer € 75,- per maand en daar kan hij het gezin net van onderhouden.Zij wonen nu in een zogenaamd kleihuis wat opgebouwd is uit bamboe stokken met klei ertussen en een golfplaten dak. Zo'n huis blijft een paar jaar staan en dan zakt het in elkaar en moet er een nieuwe gebouwd worden. Er is geen keuken, toilet en douche aanwezig, maar ze hebben wel een elektra aansluiting en een watervoorziening. Een fatsoenlijk huis zullen zij nooit kunnen bouwen en . daarom gaan wij dat doen.Het nieuwe huis heeft een woonkamer, twee slaapkamers, een keuken, toilet en douche en is voorzien van water en elektriciteit omdat wij vinden dat dit tot de eerste levensbehoefte hoort. Hieronder wat foto's van de familie en het huis waar zij nu wonen.

Planning

We willen in het eerste kwartaal van 2021 starten met de bouw van het huis. Als we door de corona niet naar Sri Lanka kunnen reizen zal onze Sri Lankaanse partner/projectleider Amith Kumara deze opdracht op zich nemen om het “Zuid-Beijerland’s huis” te laten bouwen. Zodra het dan wel mogelijk is zal Henk Snijders of John Heesters naar Sri Lanka gaan om het gebouwde huis en familie Chandrika te bezoeken.

Promotie

Wij zullen op onze website een projectinformatie plek maken, graag even melden aan ons als u het niet goed vind, waar uw bedrijf als sponsor vermeld zal worden. Er zal ook een folder gemaakt met de namen van de Zuid-Beijerlandse sponsoren, die aan dit project meewerken. Wij zullen dit op Sociale Media delen en ook aan Het Kompas vragen om hier aandacht aan te besteden. U kunt het natuurlijk ook op uw eigen website plaatsen.

Nieuwsbrieven

Over de voortgang van de bouwwerkzaamheden van het “Zuid-Beijerland’s huis” zal regelmatig gecommuniceerd worden naar de deelnemende sponsoren door nieuwsbrieven met foto’s. U kunt ook deelnemen in de WhatsApp groep, die speciaal voor dit “Zuid Beijerland’s huis” wordt opgezet. Hierin kunt u de bouw van het huis op de voet volgen. Hier kom ik later nog op terug.

Informatie

Voor vragen of meer informatie over het bovengenoemd project of Stichting House4SriLanka kunt u bellen met Henk Snijders, tel. 06 18780288 of mailen naar henksnijders55@gmail.com.

familie Sampath en Thomas IMG_8405.JPG
Wapen Zuid-Beijerland