Visie

Stichting House4SriLanka is 15 februari 2019 opgericht. Het is een Nederlandse stichting uit de Hoeksche Waard die, met lokale mensen in Sri Lanka, voor de allerarmsten een fatsoenlijk huis wil laten bouwen.

‘Ieder mens heeft recht op een fatsoenlijk dak boven zijn hoofd’

Wij werken samen met onze lokale partner Amith Kumara. Amith kent als geen ander de situatie en de gebruiken op Sri Lanka. Daarnaast weet hij de mensen te wonen die arm zijn en waarom zij in armoede leven.

Hij kan op efficiënte wijze hulpaanvragen ontvangen, beoordelen en daarna de bouw van de huizen begeleiden. In het zuiden van Sri Lanka, in de buurt van Galle, wonen veel mensen zonder deugdelijke woning waardoor er dringend behoefte is aan goed onderdak voor de armste mensen in deze regio. Amith Kumara begeleid het huizenbouw project en Henk Snijders heeft bijna dagelijks contact met hem via whatsapp bellen of video. De bestuursleden en sponsoren kunnen de bouw van de huizen op de voet volgen in de geopende whatsapp groep van een te bouwen huis.

Henk Snijders en John Heesters zijn regelmatig aanwezig zijn op Sri Lanka om het huizenbouwproject te begeleiden

.

!cid_ii_kje93hn60.png